۱۰ عادت افراد موفق در تعطیلات برای افزایش بهره وری
۱. خودشان را از کار جدا می‌کنند.
جدا شدن از کار مهم‌ترین استراتژی آخر هفته در این فهرست است. در دسترس بودن برای کار به صورت ۲۴ ساعته شما را در معرض استرس مداوم قرار می‌دهد و اجازه نمی‌دهد انرژی از دست‌رفته‌تان را دوباره به دست آورید. اگر واقعاً امکان رسیدگی نکردن به ایمیل‌ها و تماس‌ها برایتان مقدور نیست، دستکم زمان‌های مشخصی را در آخر هفته به این کار اختصاص دهید.

۲. کارهای خانه را به حداقل می‌رسانند.
کار خانه تمامی ندارد و می‌تواند کل آخر هفته‌تان را بگیرد. پس، دیگر فرصتی برای آرامش و تفکر نخواهید داشت. بدتر این که وقتی کارهای خانه زیاد باشند، دیگر فرقی با کار کردن ندارد و انگار هفت روز هفته مشغول کار هستید. برای جلوگیری از این اتفاق و برای افزایش بهره وری کاری خود باید کارهای خانه را هم مثل هر کار دیگری برنامه‌ریزی کنید، و اگر در مدت مشخص نتوانستید کاری را تمام کنید، ادامه انجامش را به آخر هفته بعد موکول کنید.

۳. تفکر می‌کنند.
تفکر هفتگی ابزاری قدرتمند برای پیشرفت و افزایش بهره وری است. از زمان آخر هفته برای تحلیل و تعمق بر صنعت، سازمان و شغلتان استفاده کنید. به دور از مشغله‌های شنبه تا پنج‌شنبه می‌توانید نگاه روشن‌تری به مسائل داشته باشید تا بازدهی و کارایی خود را افزایش دهید.

کاربرد شماره تلفن مجازیاهل فن این نکات را برای نوشتن طرح کسب و کار (Business plan) یادآور می‌شوند!

۴. ورزش می‌کنند.
در طول هفته زمانی برای ورزش ندارید؟ خب پنجشنبه و جمعه فرصت خوبی است که لطفی در حق جسم و روحتان بکنید. به حرکت درآوردن بدن برای دستکم ده دقیقه موجب آزاد شدن GABA ، نوعی انتقال‌دهنده عصبی آرامش‌بخش، می‌شود که استرس را کاهش می‌دهد.

۵. علایق خود را دنبال می‌کنند.
باورتان نمی‌شود اگر آخر هفته کاری را انجام دهید که به آن علاقه دارید چه اثر شگفت‌انگیزی دارد. لذت بردن از علایقتان راهی فوق‌العاده برای رهایی از فشار عصبی و کنار زدن موانع ذهنی است.

کاربرد شماره تلفن مجازیچگونه فردی خلاق باشیم؟

۶. زمان‌هایی را با خانواده می‌گذرانند.
گذراندن اوقات خوش با خانواده برای بازیابی انرژی از دست‌رفته ضروری است. اجازه ندهید مشغله‌های کاری در طول هفته این فرصت را در آخر هفته‌ هم از شما بگیرد. بچه‌هایتان را به پارک ببرید، همسرتان را به رستوران مورد علاقه‌اش ببرید، به دیدن پدر و مادرتان بروید. مطمئن باشید از نتیجه‌اش لذت خواهید برد.

۷. ماجراجویی‌های کوچکی را برنامه‌ریزی می‌کنند.
به کنسرت یا تئاتر بروید. به جای دویدن روی تردمیل، به دل طبیعت بروید و پیاده‌روی کنید. کاری را که تا به حال انجام نداده‌اید یا مدت‌هاست که فرصتش را نداشته‌اید انجام دهید.

۸. سر ساعت منظمی از خواب بیدار می‌شوند.
روزهای تعطیل آدم وسوسه می‌شود دیر از خواب بیدار شود تا کم‌خوابی‌های در طول هفته را جبران کند، اما بر هم خوردن ساعت بیداری از خواب ریتم شبانه‌روزیتان را مختل می‌کند و نتیجه‌اش چیزی جز احساس کسالت و خستگی نیست. اگر دچار کم‌خوابی شده‌اید، چاره‌اش این است که شب زودتر بخوابید.

۹. صبح‌ها را به خودشان اختصاص می‌دهند.
پیدا کردن زمانی برای خود در آخر هفته‌ها کار دشواری است، به خصوص اگر متأهل باشید. با اختصاص دادن زمانی در اول صبح روز تعطیل به انجام کاری که به آن علاقه دارید، می‌توانید کل روز از نشاط و آرامش ذهنی حاصل از آن بهره ببرید.

۱۰. خود را برای هفته پیش رو آماده می‌کنند.
آخر هفته بهترین زمان برای برنامه‌ریزی هفته پیش روست. ۳۰ دقیقه برنامه‌ریزی می‌تواند به شدت بهره‌وریتان را در طول هفته بالا ببرد و میزان استرستان را کاهش دهد.

نتیجه گیری
برای رسیدن به نتایج تازه باید روشهای تازه را آزمود. وقتی می‌بینید با اینکه خیلی کار می‌کنید، نتیجه چندانی از تلاش مضاعفتان نمی‌گیرید، شک نکنید ایراد کار را باید جای دیگری بیابید. به قول اینشتین، دیوانگی آن است که کاری را بارها و بارها انجام دهی و انتظار نتیجه متفاوت داشته باشی.

ببینید شاید به قدری انرژی خود را در کار به مصرف می‌رسانید دیگر توان و انگیزه‌ای برای پیشرفت در شما باقی نمی‌ماند. اگر افراد موفق را الگو قرار دهیم، می‌توانیم روشهایی را که آنها به کار بسته‌اند و نتیجه گرفته‌اند با خیال راحت انجام دهیم و مطمئن باشیم که در مسیر درستی حرکت می‌کنیم. هر چه نباشد، ویژگی یا عادتی در آنها وجود دارد که توانسته‌اند از هیچ به اینجا برسند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 2 =